Simba Service: verovert geesteskind van jonge Antwerpse ondernemer Ruben Baestaens binnenkort de wereld?

Simba Service is een Europees pilootproject dat onder het motto Design as a Service lumineus inspeelt op de heersende ‘service economy’-golf. Een project dat elke Europese ondernemer, van KMO tot multinational, de volgende maanden en jaren wil verleiden. En meteen ook de nieuwste worp van jong, beloftevol Antwerps ondernemer Ruben Baestaens (25) die al 4 jaar zijn eigen online marketingbureau Are Agency leidt, dat 6 medewerkers in dienst heeft. Ruben vond de inspiratie voor Simba Service bij zijn eigen ervaring en wil andere bedrijven dezelfde design-kopzorgen ontnemen.

Ruben Baestaens startte Are Agency op tijdens zijn studies Bedrijfsmanagement & Marketing aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen. Zijn nog pril carrièrepad lijkt steeds meer op dat van die andere illustere Antwerpenaar, Dries Buytaert. Oud-student informatica, die 20 jaar geleden in zijn eentje op zijn Antwerps kot de open source software Drupal CMS uit de grond stampte.

Een reden te meer om ‘young potential’ Ruben Baestaens zo snel mogelijk te ontdekken en op de voet te volgen. Ruben is vast van plan te bewijzen dat je ook vanuit België internationaal furore kan maken en daarvoor absoluut niet naar de Amerikaanse West Coast hoeft te verhuizen.

‘Vierde weg’ vermijdt hoge kosten

Ruben’s nieuwste project Simba Service ontstond uit een hoge nood bij veel ondernemers aan klantvriendelijk en snel design in hun dagelijkse communicatie. Ofwel werken ze voor deze opdracht op vaste basis samen met een communicatiebureau, maar betalen daar vaak een (te) hoge kostprijs voor omdat dit one-off opdrachten zijn. Ofwel huren ze een freelancer in, maar ook dat kost een hoop tijd en biedt allerminst garantie op bedrijfszekerheid. Tot slot blijft er nog de optie om iemand intern aan te werven, maar dat veroorzaakt dan weer een aanzienlijke extra loonkost en vaak is hier intern niet voldoende werk voor om dit te verantwoorden.

Daarom kiest Simba Service voor de ‘vierde weg’ en de samenwerking met een inhouse designer die op externe basis werkt, gefaciliteerd door het achterliggende platform. Dat biedt de mogelijkheid tot een onbeperkt aantal designaanvragen die worden afgewerkt volgens de organische opbouw en evolutie van de onderneming. Daarnaast garandeert Simba Service een korte opleveringstijd van 48 tot 72 uur, naargelang de pakketkeuze.

Out-of-the-box alternatief

Dat biedt de klant een aantal belangrijke voordelen. Naast de lagere kostprijs en het vaste maandelijkse tarief zijn er de sterke persoonlijke band met de designer, de keuze tussen een starters- en een uitgebreider pakket en het out-of-the-box alternatief voor de traditionele aanpak op projectbasis (brainstorm, briefing, offerte,…).

Het lijkt een logische aanpak, maar dit bestaat voorlopig niet binnen Europa. Die innovatieve aanpak typeert bedenker Ruben Baestaens die met Simba Service ondertussen al zijn 2de bedrijf opstart.

Meer informatie: https://simbaservice.be